Edukacja plastyczna jest naturalną drogą rozwijania kreatywności u dzieci. Uczniowie klasy I a biorą udział w aktywnościach, które w nowatorski sposób pobudzają wyobraźnię i prezentują sztukę współczesną. Zajęcia, warsztaty, spotkania w ramach innowacji Bliżej sztuki pomagają uczynić ją dostępną, prostą, ciekawą, rozwijającą i radosną, aby dzieci odkrywały w sobie nowe możliwości i cieszyły się własną kreatywnością.

Inaugurującym spotkaniem były warsztaty artystyczne PasmanterJa, czyli autoportret w Muzeum Sztuki MS2.

Dlaczego chłopiec wyrzeźbiony przez Mirosława Bałkę jest tak smutny, ma zdarte kolano, rumieńce, szpilki w serduszku? Dlaczego Alina Szapocznikow ukrywa aż czterokrotnie oczy w Portrecie czterokrotnym? Autoportret wcale nie odpowiada na pytanie, jak wygląda jego twórca – autoportret to raczej kreacja, która przedstawia, jak autor chciałby wyglądać. Z barw, kształtów, materii dzieła można wyczytać charakter twórcy, który w tym wypadku jest jednocześnie osobą przedstawianą. Oglądając siebie i zaglądając do siebie dzieci zmierzyły się ze swoimi autoportretami.

K14

69868876 125103378873068_956824516326064128_n 70648564 125103432206396_5841808963179380736_n
70684496 125105085539564_4923290315273535488_n 70700660 125103648873041_3545616204313919488_n
70742136 125104025539670_7612481236082098176_n 70787722 125103372206402_3091766271411224576_n
71260440 125103435539729_2274436284199993344_n 70873108 125103625539710_2377411724304187392_n
Print Friendly, PDF & Email