A14. Odyseja umysłu
Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.
A12. Koło kreatywności
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
A11. Grafomotoryka i sprawność manualna
Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.
A10. Zajęcia teatralne
Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.
A9. Zajęcia rysunkowe
Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.
A7. Warsztatownia
Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.
A6. Teatr na wesoło
Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.
A4. Kreatywne myślenie
Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.
A3. Zajęcia malarskie
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
A2. Glottozabawy – gry i zabawy w początkowej nauce czytania
Zajęcia mają na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do czytania. Biorąc udział w zajęciach uczniowie opanują umiejętności czytania a także osiągną wysokie zaangażowanie w proces czytania i pisania. Zajęcia mają również na celu zniwelowanie niepowodzeń w początkowej nauce czytania i pisania.