Zajęcia dodatkowe

A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

A11. Grafomotoryka i sprawność manualna

Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.

A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

A14. Odyseja umysłu

Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.

A2. Glottozabawy – gry i zabawy w początkowej nauce czytania

A3. Zajęcia malarskie

A4. Kreatywne myślenie

A6. Teatr na wesoło

Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.

A7. Warsztatownia

Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.

A9. Zajęcia rysunkowe

Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.

J0. English songs

J1. Starters

J2. Movers

J3. Flyers

J6. FCE

J8. Konwersacje w języku niemieckim

J9. Język hiszpański

K1. Koło konkursowe – Język polski

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.

K2. Koło konkursowe – Język niemiecki

Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.

K3. Koło konkursowe – Matematyka

Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.

K4. Koło konkursowe – Historia

Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.

K5. Koło konkursowe – Geografia

Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.

K6. Koło konkursowe – Biologia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.

K7. Koło konkursowe – Chemia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.

K8. Koło konkursowe – Fizyka

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.

P1. Zajęcia z nauki doskonalenia pływania

P2. Programowanie z robotyką

P3. Szachy

P4. Sekcja pływania i ratownictwa

R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

R3. Klub młodego badacza

R4. Koło matematyczne

R5. Koło matematyczno-logiczne

R6. Z matematyką na TY!

Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR

R7. Koło biologiczne

R8. Koło historyczne

S1. Mini tenis

S2. Mini Koszykówka

S3. Mini siatkówka

S4. SKS

S5. Zajęcia ogólnorozwojowe

S6. Gimnastyka korekcyjna

W1. Koło ortograffitti

Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.

W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.