Zajęcia dodatkowe

Zajęcia artystyczne

Zajecia artystyczne i wspierajace kreatywnos¢ (oznaczone litera A) zajecia ukierunkowane na stymulowanie i doskonalenia aktywnosci artystycznej (szeroko rozumianej plastycznej, muzycznej, wokalnej itp.) i/lub kreatywnosci uczniow,

toe
A2. Glottozabawy – gry i zabawy w początkowej nauce czytania

Zajęcia mają na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do czytania. Biorąc udział w zajęciach uczniowie opanują umiejętności czytania a także osiągną wysokie zaangażowanie w proces czytania i pisania. Zajęcia mają również na celu zniwelowanie niepowodzeń w początkowej nauce czytania i pisania.

toe
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

toe
A4. Kreatywne myślenie

Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.

toe
A6. Teatr na wesoło

Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.

toe
A7. Warsztatownia

Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.

toe
A9. Zajęcia rysunkowe

Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.

toe
A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

toe
A11. Grafomotoryka i sprawność manualna

Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.

toe
A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

toe
A14. Odyseja umysłu

Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.

Zajęcia sportowe i wspierające aktywność fizyczną (oznaczone literą S) – zajęcia ukierunkowane na rozwijanie i doskonalenie umiejętności sportowych (w różnych dyscyplinach jak piłka nożna, koszykówka, pływanie itp.) i/lub ogólnej kondycji fizycznej uczniów.

toe
S5. Zajęcia ogólnorozwojowe

Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych

toe
S6. Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.

toe
S1. Mini tenis

Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.

toe
S2. Mini Koszykówka

Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.

toe
S3. Mini siatkówka

Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.

toe
S4. SKS

Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.

Sekcja zajęć ‘Rozwijających pasje’ (oznaczona literą R) – skupia się na eksploracji i pogłębianiu zainteresowań uczniów w różnych dziedzinach, takich jak nauki przyrodnicze, matematyka, historia oraz dziennikarstwo.

toe
R5. Koło matematyczno-logiczne

Zajęcia mają na celu rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie pamięci oraz sprawności manualnych uczniów, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz pogłębianie wiedzy z zakresu geometrii.

toe
R4. Koło matematyczne

Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek

toe
R3. Klub młodego badacza

Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.

toe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

toe
R8. Koło historyczne

Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.

toe
R7. Koło biologiczne

Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).

toe
R6. Z matematyką na TY!

Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR

Sekcja zajęć językowych (oznaczona literą J) – oferuje zajęcia rozwijające biegłość językową przez praktyczne projekty i interaktywne ćwiczenia.

toe
J6. FCE

Koło językowe B2 FCE to grupa zorganizowana dla osób, które przygotowują się do egzaminu Cambridge English First (FCE) na poziomie B2.

toe
J8. Konwersacje w języku niemieckim

Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim

toe
J9. Język hiszpański

Zajęcia mają na celu poszerzanie słownictwa i znajomość zwrotów w wielu sytuacjach językowych (np. w restauracji, na lotnisku, w sklepie, u lekarza etc.). Dodatkowo uczniowie poszerzają wiedzę, zainteresowania i zagadnienia związane z kulturą hiszpańskojęzyczną.

toe
J0. English songs

Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych

toe
J1. Starters

Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów do zdania egzaminu z języka angielskiego na poziomie STARTERS oraz poszerzenie znajomości języka angielskiego. Osiągnięcie sukcesu (zdanie egzaminu STARTERS), zmotywuje dziecko do dalszej nauki języka obcego i pozwoli na przełamanie bariery językowej.

toe
J2. Movers

Na zajęciach skupiamy się na rozwijaniu wszystkich czterech sprawności językowych (słuchania, mówienia, czytania i pisania). Poprzez szereg ćwiczeń przygotowujących do egzaminu, dzieci niesamowicie rozwijają swoje umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku angielskim. Dużo szybciej czytają i są bardziej osłuchane.

toe
J3. Flyers

Głównym założeniem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminu YLE Flyers poprzez przekazanie słownictwa i struktur gramatycznych, wymaganych na tym poziomie. Na zajęciach uczeń rozwija kompetencje słuchania i czytania ze zrozumieniem poprzez wykonywanie zadań egzaminacyjnych, a także ćwiczy umiejętności komunikacyjne poprzez odgrywanie scenek z użyciem functional language, a także wypowiedzi indywidualne na określony temat.

Sekcja zajęć wspierających edukację (oznaczona literą W) – skoncentrowana na wsparciu uczniów w osiąganiu równego poziomu umiejętności w kluczowych przedmiotach.

toe
W1. Koło ortograffitti

Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.

toe
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

toe
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

toe
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Sekcja zajęć konkursowych (oznaczona literą K) – przygotowuje uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, rozwijając ich specjalistyczne umiejętności.

toe
K5. Koło konkursowe – Geografia

Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.

toe
K6. Koło konkursowe – Biologia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.

toe
K7. Koło konkursowe – Chemia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.

toe
K8. Koło konkursowe – Fizyka

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.

toe
K1. Koło konkursowe – Język polski

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.

toe
K2. Koło konkursowe – Język niemiecki

Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.

toe
K3. Koło konkursowe – Matematyka

Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.

toe
K4. Koło konkursowe – Historia

Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.

Zerówka
A2. Glottozabawy – gry i zabawy w początkowej nauce czytania

Zajęcia mają na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do czytania. Biorąc udział w zajęciach uczniowie opanują umiejętności czytania a także osiągną wysokie zaangażowanie w proces czytania i pisania. Zajęcia mają również na celu zniwelowanie niepowodzeń w początkowej nauce czytania i pisania.

Artystyczne
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

Artystyczne
A11. Grafomotoryka i sprawność manualna

Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.

Artystyczne
S6. Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.

Sportowe
J0. English songs

Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych

Językowe
S1. Mini tenis

Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.

Sportowe
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

Artystyczne
A7. Warsztatownia

Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.

Artystyczne
A11. Grafomotoryka i sprawność manualna

Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.

Artystyczne
S5. Zajęcia ogólnorozwojowe

Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych

Sportowe
S6. Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.

Sportowe
J0. English songs

Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych

Językowe
S1. Mini tenis

Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.

Sportowe
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

Artystyczne
A4. Kreatywne myślenie

Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.

Artystyczne
A6. Teatr na wesoło

Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.

Artystyczne
A7. Warsztatownia

Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.

Artystyczne
S2. Mini Koszykówka

Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.

Sportowe
S3. Mini siatkówka

Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.

Sportowe
S5. Zajęcia ogólnorozwojowe

Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych

Sportowe
J1. Starters

Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów do zdania egzaminu z języka angielskiego na poziomie STARTERS oraz poszerzenie znajomości języka angielskiego. Osiągnięcie sukcesu (zdanie egzaminu STARTERS), zmotywuje dziecko do dalszej nauki języka obcego i pozwoli na przełamanie bariery językowej.

Językowe
R4. Koło matematyczne

Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek

Rozwijające
R3. Klub młodego badacza

Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.

Rozwijające
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

Artystyczne
A4. Kreatywne myślenie

Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.

Artystyczne
A6. Teatr na wesoło

Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.

Artystyczne
S2. Mini Koszykówka

Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.

Sportowe
S3. Mini siatkówka

Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.

Sportowe
S5. Zajęcia ogólnorozwojowe

Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych

Sportowe
R4. Koło matematyczne

Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek

Rozwijające
R3. Klub młodego badacza

Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.

Rozwijające
W1. Koło ortograffitti

Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.

Wspierające edukację
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

Wspierające edukację
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

Wspierające edukację
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Wspierające edukację
A3. Zajęcia malarskie

Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.

Artystyczne
A9. Zajęcia rysunkowe

Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.

Artystyczne
A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

Artystyczne
S4. SKS

Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.

Sportowe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Rozwijające
R8. Koło historyczne

Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.

Rozwijające
R7. Koło biologiczne

Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).

Rozwijające
R5. Koło matematyczno-logiczne

Zajęcia mają na celu rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie pamięci oraz sprawności manualnych uczniów, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz pogłębianie wiedzy z zakresu geometrii.

Rozwijające
J2. Movers

Na zajęciach skupiamy się na rozwijaniu wszystkich czterech sprawności językowych (słuchania, mówienia, czytania i pisania). Poprzez szereg ćwiczeń przygotowujących do egzaminu, dzieci niesamowicie rozwijają swoje umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku angielskim. Dużo szybciej czytają i są bardziej osłuchane.

Językowe
W1. Koło ortograffitti

Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.

Wspierające edukację
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

Wspierające edukację
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

Wspierające edukację
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Wspierające edukację
A9. Zajęcia rysunkowe

Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.

Artystyczne
A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

Artystyczne
A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

Artystyczne
A14. Odyseja umysłu

Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.

Artystyczne
S4. SKS

Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.

Sportowe
J8. Konwersacje w języku niemieckim

Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim

Językowe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Rozwijające
R8. Koło historyczne

Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.

Rozwijające
R7. Koło biologiczne

Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).

Rozwijające
R6. Z matematyką na TY!

Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR

Rozwijające
J3. Flyers

Głównym założeniem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminu YLE Flyers poprzez przekazanie słownictwa i struktur gramatycznych, wymaganych na tym poziomie. Na zajęciach uczeń rozwija kompetencje słuchania i czytania ze zrozumieniem poprzez wykonywanie zadań egzaminacyjnych, a także ćwiczy umiejętności komunikacyjne poprzez odgrywanie scenek z użyciem functional language, a także wypowiedzi indywidualne na określony temat.

Językowe
W1. Koło ortograffitti

Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.

Wspierające edukację
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

Wspierające edukację
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

Wspierające edukację
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Wspierające edukację
A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

Artystyczne
A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

Artystyczne
A14. Odyseja umysłu

Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.

Artystyczne
J8. Konwersacje w języku niemieckim

Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim

Językowe
J9. Język hiszpański

Zajęcia mają na celu poszerzanie słownictwa i znajomość zwrotów w wielu sytuacjach językowych (np. w restauracji, na lotnisku, w sklepie, u lekarza etc.). Dodatkowo uczniowie poszerzają wiedzę, zainteresowania i zagadnienia związane z kulturą hiszpańskojęzyczną.

Językowe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Rozwijające
R8. Koło historyczne

Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.

Rozwijające
R7. Koło biologiczne

Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).

Rozwijające
R6. Z matematyką na TY!

Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR

Rozwijające
K1. Koło konkursowe – Język polski

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.

Konkursowe
K2. Koło konkursowe – Język niemiecki

Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.

Konkursowe
K3. Koło konkursowe – Matematyka

Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.

Konkursowe
K4. Koło konkursowe – Historia

Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.

Konkursowe
K5. Koło konkursowe – Geografia

Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.

Konkursowe
K6. Koło konkursowe – Biologia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.

Konkursowe
K7. Koło konkursowe – Chemia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.

Konkursowe
K8. Koło konkursowe – Fizyka

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.

Konkursowe
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

Wspierające edukację
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

Wspierające edukację
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Wspierające edukację
A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

Artystyczne
A12. Koło kreatywności

Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.

Artystyczne
A14. Odyseja umysłu

Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.

Artystyczne
J6. FCE

Koło językowe B2 FCE to grupa zorganizowana dla osób, które przygotowują się do egzaminu Cambridge English First (FCE) na poziomie B2.

Językowe
J8. Konwersacje w języku niemieckim

Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim

Językowe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Rozwijające
K3. Koło konkursowe – Matematyka

Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.

Konkursowe
K4. Koło konkursowe – Historia

Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.

Konkursowe
K5. Koło konkursowe – Geografia

Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.

Konkursowe
K6. Koło konkursowe – Biologia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.

Konkursowe
K7. Koło konkursowe – Chemia

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.

Konkursowe
K8. Koło konkursowe – Fizyka

Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.

Konkursowe
W2. Język polski

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.

Wspierające edukację
W3. Matematyka

Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.

Wspierające edukację
W4. Język angielski

Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.

Wspierające edukację
K1. Koło konkursowe – Język polski

Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.

Konkursowe
K2. Koło konkursowe – Język niemiecki

Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.

Konkursowe
A10. Zajęcia teatralne

Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.

Artystyczne
J6. FCE

Koło językowe B2 FCE to grupa zorganizowana dla osób, które przygotowują się do egzaminu Cambridge English First (FCE) na poziomie B2.

Językowe
J8. Konwersacje w języku niemieckim

Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim

Językowe
R10. Kulturowe Koło Państwa Środka

Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Rozwijające