Zajęcia dodatkowe
Zajęcia artystyczne
Zajecia artystyczne i wspierajace kreatywnos¢ (oznaczone litera A) – zajecia ukierunkowane na stymulowanie i doskonalenia aktywnosci artystycznej (szeroko rozumianej plastycznej, muzycznej, wokalnej itp.) i/lub kreatywnosci uczniow,
Zajęcia mają na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do czytania. Biorąc udział w zajęciach uczniowie opanują umiejętności czytania a także osiągną wysokie zaangażowanie w proces czytania i pisania. Zajęcia mają również na celu zniwelowanie niepowodzeń w początkowej nauce czytania i pisania.
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.
Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.
Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.
Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.
Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.
Zajęcia sportowe
Zajęcia sportowe i wspierające aktywność fizyczną (oznaczone literą S) – zajęcia ukierunkowane na rozwijanie i doskonalenie umiejętności sportowych (w różnych dyscyplinach jak piłka nożna, koszykówka, pływanie itp.) i/lub ogólnej kondycji fizycznej uczniów.
Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.
Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych
Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.
Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.
Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.
Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.
Zajęcia rozwijające
Sekcja zajęć 'Rozwijających pasje’ (oznaczona literą R) – skupia się na eksploracji i pogłębianiu zainteresowań uczniów w różnych dziedzinach, takich jak nauki przyrodnicze, matematyka, historia oraz dziennikarstwo.
Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR
Zajęcia mają na celu rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie pamięci oraz sprawności manualnych uczniów, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz pogłębianie wiedzy z zakresu geometrii.
Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek
Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.
Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.
Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).
Zajęcia płatne
Sekcja zajęć dodatkowo płatnych (oznaczona literą P) – obejmuje specjalistyczne kursy z różnych dziedzin, w tym pływanie, film, szachy, programowanie z robotyką i taniec.
Zajęcia językowe
Sekcja zajęć językowych (oznaczona literą J) – oferuje zajęcia rozwijające biegłość językową przez praktyczne projekty i interaktywne ćwiczenia.
Zajęcia mają na celu poszerzanie słownictwa i znajomość zwrotów w wielu sytuacjach językowych (np. w restauracji, na lotnisku, w sklepie, u lekarza etc.). Dodatkowo uczniowie poszerzają wiedzę, zainteresowania i zagadnienia związane z kulturą hiszpańskojęzyczną.
Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych
Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów do zdania egzaminu z języka angielskiego na poziomie STARTERS oraz poszerzenie znajomości języka angielskiego. Osiągnięcie sukcesu (zdanie egzaminu STARTERS), zmotywuje dziecko do dalszej nauki języka obcego i pozwoli na przełamanie bariery językowej.
Na zajęciach skupiamy się na rozwijaniu wszystkich czterech sprawności językowych (słuchania, mówienia, czytania i pisania). Poprzez szereg ćwiczeń przygotowujących do egzaminu, dzieci niesamowicie rozwijają swoje umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku angielskim. Dużo szybciej czytają i są bardziej osłuchane.
Głównym założeniem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminu YLE Flyers poprzez przekazanie słownictwa i struktur gramatycznych, wymaganych na tym poziomie. Na zajęciach uczeń rozwija kompetencje słuchania i czytania ze zrozumieniem poprzez wykonywanie zadań egzaminacyjnych, a także ćwiczy umiejętności komunikacyjne poprzez odgrywanie scenek z użyciem functional language, a także wypowiedzi indywidualne na określony temat.
Wspierające edukację
Sekcja zajęć wspierających edukację (oznaczona literą W) – skoncentrowana na wsparciu uczniów w osiąganiu równego poziomu umiejętności w kluczowych przedmiotach.
Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Zajęcia konkursowe
Sekcja zajęć konkursowych (oznaczona literą K) – przygotowuje uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, rozwijając ich specjalistyczne umiejętności.
Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.
Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.
Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.
Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.
Zerówka
Zajęcia mają na celu kształtowanie pozytywnego nastawienia do czytania. Biorąc udział w zajęciach uczniowie opanują umiejętności czytania a także osiągną wysokie zaangażowanie w proces czytania i pisania. Zajęcia mają również na celu zniwelowanie niepowodzeń w początkowej nauce czytania i pisania.
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.
Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.
Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych
Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.
Klasa 1
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.
Celem zajęć jest poprawienie sprawności manualnej, by dziecko mogło radzić sobie w czynnościach wymagających wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki, korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych oraz usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się przyborami piszącymi. Zajęcia pomagają dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania.
Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych
Zajęcia mają na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowej postawy ciała, korekcję wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy pogłębianiu powstałych wad. Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.
Zajęcia nakierowane są na naukę piosenek anglojęzycznych dostosowanych do zainteresowań, potrzeb i możliwości grupy wiekowej 6-7 latków. Piosenek uczymy się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Teksty i ich znaczenie z łatwością przyswajamy głównie poprzez zabawy ruchowe i dźwiękonaśladowcze, ukochane przez dzieci odgrywanie ról, różnorodne gry i aktywności z użyciem kart obrazkowych i wyrazowych
Mini tenis to zajęcia mające na celu opanowanie gry w tenisa w formie gier i zabaw. W trakcie zajęć dzieci uczą się prawidłowej pozycji ciała przed uderzeniem oraz sposobu poruszania się po korcie. Poznają poszczególne techniki uderzenia, rozwijają koordynację ruchowo - wzrokową.
Klasa 2
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.
Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.
Celem zajęć jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym a także rozbudzanie zamiłowań artystycznych. Zajęcia przygotowują dzieci do świadomego uczestnictwa w sztuce, zapoznają je z wybranymi terminami i technikami artystycznymi. Pomagają kształtować system wartości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata.
Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.
Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.
Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych
Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów do zdania egzaminu z języka angielskiego na poziomie STARTERS oraz poszerzenie znajomości języka angielskiego. Osiągnięcie sukcesu (zdanie egzaminu STARTERS), zmotywuje dziecko do dalszej nauki języka obcego i pozwoli na przełamanie bariery językowej.
Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek
Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.
Klasa 3
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Zajęcia mają na celu pomoc uczniom w odkrywaniu własnych możliwości twórczych oraz przezwyciężanie barier poznawczo-emocjonalnych i motywacyjnych, utrudniających aktywność twórczą. Ponadto rozbudzają i rozwijają ciekawość poznawczą oraz kształtują umiejętności empatycznego współdziałania w grupie. Dodatkowo rozwijają podstawowe zdolności i umiejętności kreatywnego myślenia.
Celem zajęć jest rozwijanie wyobraźni i koncentracji oraz pobudzanie do aktywności twórczej. Uczniowie rozwijają własne możliwości, poznają podstawowe zagadnienia związane z teatrem oraz specyfikę pracy aktora.
Uczniowie będą nabywać i doskonalić nowe umiejętności z zakresu koszykówki. Rozwijać silę mięśni, koordynację ruchową oraz ogólną sprawność. W trakcie zajęć dzieci uczą się kozłowania w postawie wysokiej i niskiej oraz w styczności z obrońcą, poznają zasad zbiórki piłki z tablicy i podania, ćwiczą umiejętności rzutu do kosza.
Uczniowie będą uczyć się opanowania prawidłowej postawy siatkarskiej (wysokiej, niskiej, o zachwianej równowadze) oraz sposobów poruszania się po boisku. W trakcie zajęć poznają poszczególne techniki odbicia piłki (odbicia górne i dolne). Zajęcia uczą także zdrowego współzawodnictwa, aktywnego spędzania czasu.
Zajęcia mają na celu stymulowanie rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci, rozwój i angażowanie do pracy najważniejszych partii mięśniowych, rozwijanie zdolności koordynacyjnych, wszechstronny rozwój umiejętności ucznia i utrzymanie dobrej sprawności fizycznej. Wprowadzanie elementów z lekkiej atletyki i różnych gier zespołowych
Celem zajęć jest to, aby dzieci od najmłodszych lat wzmacniały i doskonaliły umiejętności matematyczne oraz kształtowały pozytywne myślenie o matematyce. Zajęcia przygotowują do zewnętrznych konkursów matematycznych – „Alfik” i „Kangurek
Głównym i wiodącym celem klubu jest rozwijanie zainteresowań związanych z odkrywaniem zjawisk przyrodniczych, chemicznych i fizycznych. Klub daje najmłodszym uczniom możliwość zrozumienia zasad i reguł rządzących światem oraz zastanowienia się i refleksji nad wyobraźnią, i umiejętnościami człowieka w kształtowaniu otoczenia.
Klasa 4
Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.
Celem zajęć jest rozwijanie pasji, umiejętności, wyobraźni, zdolności manualnych oraz pogłębianie zdolności plastycznych. Uczniowie ponadto zyskają umiejętności wyrażania siebie poprzez obraz. Dzięki swojej pracy kreatywnej budują poczucie własnej wartości oraz indywidualności.
Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.
Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.
Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.
Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).
Zajęcia mają na celu rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie pamięci oraz sprawności manualnych uczniów, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz pogłębianie wiedzy z zakresu geometrii.
Na zajęciach skupiamy się na rozwijaniu wszystkich czterech sprawności językowych (słuchania, mówienia, czytania i pisania). Poprzez szereg ćwiczeń przygotowujących do egzaminu, dzieci niesamowicie rozwijają swoje umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku angielskim. Dużo szybciej czytają i są bardziej osłuchane.
Klasa 5
Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.
Podstawy rysunku: rysunek ołówkiem, węglem, kredką na różnych formatach i rodzajach papieru. Na zajęciach uczniowie tworzą własne prace zainspirowani tematem.
Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.
Zajęcia mają na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych, propagowanie aktywności ruchowej jako sposobu na zagospodarowanie czasu wolnego, wdrożenie do rywalizacji sportowej, wspomaganie harmonijnego rozwoju organizmu. Forma gier i zabaw jest okazją do nauki współpracy w grupie, wyrabia poczucie odpowiedzialności przed grupą.
Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim
Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.
Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.
Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).
Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR
Głównym założeniem zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminu YLE Flyers poprzez przekazanie słownictwa i struktur gramatycznych, wymaganych na tym poziomie. Na zajęciach uczeń rozwija kompetencje słuchania i czytania ze zrozumieniem poprzez wykonywanie zadań egzaminacyjnych, a także ćwiczy umiejętności komunikacyjne poprzez odgrywanie scenek z użyciem functional language, a także wypowiedzi indywidualne na określony temat.
Klasa 6
Celem zajęć jest wsparcie uczniów w nauce czytania i pisania. Metoda Ortograffiti, oprócz stymulowania funkcji poznawczych ważnych w nauce czytania i pisania, koncentruje się na przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, kształceniu i sprawdzeniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej a także odkrywaniu i wzmacnianiu mocnych stron przez udział w projektach edukacyjnych.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.
Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.
Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim
Zajęcia mają na celu poszerzanie słownictwa i znajomość zwrotów w wielu sytuacjach językowych (np. w restauracji, na lotnisku, w sklepie, u lekarza etc.). Dodatkowo uczniowie poszerzają wiedzę, zainteresowania i zagadnienia związane z kulturą hiszpańskojęzyczną.
Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.
Zajęcia mają na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów a także rozwijanie myślenia historycznego, zwłaszcza zdolności do globalnego ujmowania zjawisk politycznych, społecznych, kulturowych. Uczniowie doskonalą dostrzeganie związków pomiędzy historią Polski, historią powszechną, a historią naszego regionu.
Zajęcia mają na celu rozbudowanie i rozwijanie zainteresowań biologicznych uczniów oraz rozszerzanie wiedzy biologicznej o zagadnienia, które nie znajdują się w podstawie programowej. Uczniowie poznają warsztat pracy biologa (tworzą własne preparaty, przeprowadzają doświadczenia, prowadzą dokumentację itp.).
Zajęcia mają na celu poszerzanie wiedzy matematycznej, zdobycie umiejętności wykorzystania komputera jako narzędzia do rozwiązywania problemów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Uczniowie przygotowują się do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych – ALFIK i KANGUR
Klasa 7
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.
Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.
Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.
Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.
Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.
Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.
Dzięki zajęciom uczeń rozwija zdolności i umiejętności twórcze, potrafi twórczo przekształcać (myślenie transformacyjne), rozwiązuje problemy w sposób niestandardowy, umie współpracować w zespole, ćwiczy umiejętność myślenia pytajnego oraz umiejętność myślenia kombinacyjnego. Praca na zajęciach nakierowana jest na pracę twórczą, łączy elementy twórczości z działaniem praktycznym.
Zajęcia mają na celu wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, fizycznym i estetycznym ponadto rozwijanie kreatywności – abstrahowanie, dokonywanie skojarzeń, rozumowanie dedukcyjne, rozumowanie indukcyjne, metaforyzowanie, transformowanie. udział w Międzynarodowym Konkursie . Udział w kole Odyseja Umysłu nie gwarantuje udziału w przygotowaniach i konkursie Odyseja Umysłu.
Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim
Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.
Klasa 8
Koło ma na celu przygotowanie uczniów klas VII i VIII do konkursu i w następstwie uzyskanie przez uczniów tytułów Finalisty i Laureata Wojewódzkiego konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiego.
Celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów matematyką, rozwój i promocja uczniów zdolnych, poszerzanie i pogłębianie wiedzy matematycznej ucznia oraz przygotowanie uczniów do udziału w zewnętrznych konkursach matematycznych.
Celem zajęć jest gruntowne powtórzenie materiału od starożytności do współczesności, praca z tekstami źródłowymi, utrwalanie wiedzy poprzez wspólne rozwiązywanie testów, przygotowywanie i prezentacja materiałów multimedialnych.
Celem zajęć jest przygotowanie do poszczególnych etapów konkursu wojewódzkiego z geografii: poszerzenie wiedzy i umiejętności z przedmiotu, praca nad umiejętnością analizowania map, wykresów, schematów i ich właściwą interpretacją.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce biologicznej i ekologicznej. Absolwent koła posiada wiedzę biologiczną na poziomie rozszerzonym, potrafi wykazać związek przyczynowo – skutkowy w zjawiskach biologicznych, wykazuje postawę proekologiczną i prozdrowotną. Ponadto umie zaplanować i prowadzić obserwacje i doświadczenia biologiczne i wykorzystywać je do zrozumienia zjawisk przyrodniczych.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do udziału w konkursach zewnętrznych o tematyce chemicznej. Pracujemy nad rozwijaniem zainteresowań chemią, ochroną środowiska, kształtowaniem umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy chemicznej a także planowaniem i prowadzeniem obserwacji.
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych z fizyki oraz internetowych organizowanych przez Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyki.
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności polonistycznych, przede wszystkim: praca z tekstem literackim i nieliterackim; korzystanie z informacji; pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi; argumentowanie i uzasadnianie; sztuka dyskusji; powtarzanie i utrwalanie zagadnień z zakresu gramatyki i ortografii.
Celem zajęć jest przełamanie strachu przed matematyką, ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych oraz ugruntowanie wiedzy zdobytej w czasie drugiego etapu edukacyjnego. Zajęcia rozwijają logiczne myślenie i formułowanie wniosków oraz wyrabianie nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i korygowanie błędów.
Celem zajęć jest wyrównanie różnic w poziomie sprawności językowej uczniów w stosunku do ich klas poprzez dodatkowe ćwiczenia oparte o pracę w mniejszych grupach z zastosowaniem zindywidualizowanych metod i form pracy.
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań humanistycznych, poznawanie dzieł literackich reprezentujących różnorodne nurty i gatunki, rozwijanie zainteresowań z zakresu teorii literatury. Dodatkowo uczniowie kształtują umiejętności analizy i interpretacji dzieła literackiego, utrwalają i poszerzają wiedzę z zakresu gramatyki a także kształtują umiejętności pisania dłuższych i krótszych form wypowiedzi.
Celem zajęć jest rozwijanie kreatywności uczniów, nauka dykcji ora zbudowania roli. Uczniowie przygotowują przedstawienia na szkolne uroczystości.
Zajęcia mają na celu rozwijanie podstawowych kompetencji językowych umożliwiających uczniom porozumiewanie się w języku niemieckim i rozwijanie sprawności mówienia w języku niemieckim
Zajęcia to orientalna wyprawa do Państwa Środka nie tylko online ale i na żywo! Spotkania z ciekawymi gośćmi z Chin, podstawy chińskiego i chińskie zupki! Szansa nawiązania międzynarodowych kontaktów.