Stacje dydaktyczne to jedna z tzw. metod aktywizujących, która z powodzeniem może być wykorzystana podczas lekcji powtórkowych. Polega ona na tym, że nauczyciel przygotowuje zróżnicowane aktywności językowe i rozkłada je w różnych miejscach sali – każde ćwiczenie to inna stacja. Zadaniem uczniów jest podchodzenie do kolejnych stacji i wykonywanie znajdujących się tam zadań. Nie ma jednak ściśle określonej kolejności – to uczniowie wybierają, które aktywności chcą wykonać najpierw, a które później oraz ile czasu chcą poświęcić każdej ze stacji. Podczas lekcji, na których korzystamy z metody stacji zależy nam przede wszystkim na pełnym zaangażowaniu uczniów – rola nauczyciela jest ograniczona do roli obserwatora (który jednak służy swoją radą czy podpowiedzią, jeśli tego potrzebują dzieci).
Takie też stacje czekały na uczniów klas 1-3 na ostatnich lekcjach angielskiego przed Świętami. Były to m.in.: gry, zagadki, krzyżówki, praca z tekstem, budowa wyrazów i zdań, odczytywanie za pomocą tabletów qr kodów z wymową słówek, a wszystko oparte na słownictwie związanym ze Świętami.
Ta aktywna forma zajęć bardzo się wszystkim podobała! Będziemy powtarzać 😊
Zespół języka angielskiego 1-3
Wspólnie z rodzicami wspieramy intelektualny, duchowy i fizyczny rozwój uczniów, zachęcając ich do samodzielnych poszukiwań. Uznając tradycyjne, polskie wartości, kształtujemy postawy tolerancji wobec innych kultur i narodów, promujemy zachowania proekologiczne i zdrowy tryb życia.
Ed Theme – Stworzony przez Aislin Themes
Treść portalu Towarzystwo Oświatowe “Edukacja”
© 2019, 2021 Wszystkie Prawa Zastrzezone