Lekcje świąteczne języka angielskiego w klasach 1-3

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

 

Stacje dydaktyczne to jedna z tzw. metod aktywizujących, która z powodzeniem może być wykorzystana podczas lekcji powtórkowych. Polega ona na tym, że nauczyciel przygotowuje zróżnicowane aktywności językowe i rozkłada je w różnych miejscach sali – każde ćwiczenie to inna stacja. Zadaniem uczniów jest podchodzenie do kolejnych stacji i wykonywanie znajdujących się tam zadań. Nie ma jednak ściśle określonej kolejności – to uczniowie wybierają, które aktywności chcą wykonać najpierw, a które później oraz ile czasu chcą poświęcić każdej ze stacji. Podczas lekcji, na których korzystamy z metody stacji zależy nam przede wszystkim na pełnym zaangażowaniu uczniów – rola nauczyciela jest ograniczona do roli obserwatora (który jednak służy swoją radą czy podpowiedzią, jeśli tego potrzebują dzieci).

Takie też stacje czekały na uczniów klas 1-3 na ostatnich lekcjach angielskiego przed Świętami. Były to m.in.: gry, zagadki, krzyżówki, praca z tekstem, budowa wyrazów i zdań, odczytywanie za pomocą tabletów qr kodów z wymową słówek, a wszystko oparte na słownictwie związanym ze Świętami.

Ta aktywna forma zajęć bardzo się wszystkim podobała! Będziemy powtarzać 😊

Zespół języka angielskiego 1-3

 

 

 

Zobacz inne

Co słychać na Forum Umysłu?

Przeprowadziliśmy w drugim semestrze –  w ramach FORUM UMYSŁU – już cztery spotkania z gośćmi z zagranicy. 26 stycznia, w grupie szóstej

Comments are closed.